onsdag 30 januari 2008

Dagsuppbrott ifrån queerbubblan

Ibland kommer man på sig själv
med att vara lite homonormativ.

Sammanbrott sent i går kväll. Ickesömn nästan hela
natten. Skolkdag. Diskning och självuppbyggnad istället för
skola. Rymde ifrån disken för att äta frukost 14:35. Mtv.

Och det tog mig halva den här videon innan jag ens
reflekterade. Inte över att det är två förmodade snubbar i
videon som förvandlas till dragqueens efter att först ha bundit
fast tre brudar och stulit deras smink. Jag tänkte istället snarare
att "oj vad mycket smink och varför måste han ta just den färgen".

Sedan tänkte jag att oj. Det är en video på Mtv om dragqueens.
Som kidnappar kvinnligheten och sedan strippdansar för älgen
Sven the Moose. Och jag kommer på mig själv med att vara så
inne i min queerbubbla att jag nästan missade det lilla
paradigmskiftet där på Mtv under min frukost.

Inga kommentarer: