måndag 18 februari 2008

Livsparantes i väntan på badkarsstudier



Cocorosies
rainbow
warriors

får följa med
ner i badet






Dagens konstaterande 1:

det är lite märkligt att helt plötsligt bli raggad på av brudar
istället för av enbart heterosexuella män på qx.se.

Dagens konstaterande 2:
det är dessutom lite märkligt att man som queer brud
på qx.se upptäcker att man inte blir förvånad om det enbart
är heterosexuella snubbar som raggar på en där.


Well. Jag är förvånad inte bara för att att det säkert var ett
halvår sedan sist som det inte bara var män som skrev.

Utan, även för märkligheten i att det sker samtidigt som
jag inte för så länge sedan erkänt för mig själv att:
jo, jag är visst förälskad. I samma A som omnämts
här tidigare. Och det trots att det kanske inte riktigt
är samma sak ifrån hennes sida. Närheten som delats
har liksom tagit mig med storm gång på gång ändå
och det finns så mycket utöver just fjärilarna hon
skapar på min insida som är så fint med henne.

Nu är badkaret fyllt och jag tar med mig
min bok och låser in mig i badrummet
samtidigt som jag fortsätter fundera över
livets kanske största fråga:
hur tänker egentligen heteromännen
på qx.se?

Gå hem. Gör om.