torsdag 29 maj 2008

Vem sörjer flatlobbyn?







Jo, jag gör det. Med
precis varje cell just nu.

Istället för att känna att
jag hade tid att stjäla ifrån
hemtentan för att gå på det kanske bästa
på hela HBT-GBG, Flatlobbyn, så sitter jag
nu hemma och får nästan ändå inget
gjort för att klumpen i halsen växer.

För att:
- det nästan känns som om
jag lovat att komma och sviker nu
- för att jag inte träffat A på en vecka, igen
- för att jag inte lyckades skriva så
mycket som jag trodde att jag skulle hinna
- för att jag så väldigt gärna ville vara där

Allra helst hade jag velat vara man och gå
dit och visa den där Björnklubben som
verkar se eventet som ett hot mot männen,
manligheten och mänskligheten i allmänhet
att det borde vara en viktig grej för fler än flator.
Att det inte bara är mäns kultur som är samhällskultur
(för det är precis samma sak i homovärlden, om inte värre).

Frågan är nu om jag alls kommer lyckas
få gjort något eller bara gråta bort kvällen.