onsdag 25 juni 2008

Federley kidnappad på queerkollo

Vaknade upp i hennes säng. Låg
kvar och halvsov och myste efter
att hon försvunnit till jobbet.

Vad var det där jag hade drömt egentligen?

Jag fick känna efter en stund, ni vet så där lite
smygade ifrån sidan för att drömmen riskerar glida
ur minnet om man fokuserar helt på att minnas.

Sedan mindes jag.

Ett litet rum, fyra sängar.
Övervakningskameror på väggarna.

Jag, A och Fredrik Federley instängda. Vi skulle
varit på queerkollo men blev istället kidnappade
av FRA. Jag minns inte mycket mer än Federleys
surande i ett av hörnen av renaste bitterhet (efter
felröstandet i riksdagen) och hur vi andra försökte
tejpa över kamerorna med dåligt häftande plåster.
Plåstren föll av gång på gång och vi behövde försöka
otaliga gånger innan vi lyckades nå upp till kamerorna
och få plåstren att häfta. Sedan rymde vi ut genom ett
fönster (som givetvis hade stått öppet hela tiden).

HBTQ-världen mot FRA 2-0