torsdag 19 juni 2008

Lär dig skriva ett trevligt hotbrev













Hej lärljungar och välkomna till hajk!

Vi skall idag lära oss att skicka hotbrev till
regeringen på olika språk. Till vår hjälp har vi
det praktiska hjälpmedlet Google Translator.

Delkurs 1

Vi kommer som första exempel utgå ifrån
följande klassiska hotmeddelande:

Jihad dansar på din brödrost och min mamma
skall bomba din soffa.
På natten kommer min
mamma mata regeringen med rå lök!

Eftersom regeringen är mycket rädd för muslimer
kommer vi att använda denna översättning av
hotmeddelandet ovan till arabiska som google föreslår:

الرقص على الجهاد محمصه الخاص بك وسوف امي قنبلة الاريكه الخاصة بك. في الليل ، أمي اطعام مع الحكومة الخام البصل!

Låt oss undersöka hotmeddelandenas möjligheter ytterligare.
Vi testar nu att översätta ifrån det arabiska meddelandet
till först japanska, och sedan det japanska till italienska
varvid vi får följande vackra rader ifrån fransmännens
nästan-lika-romantiska-grannland:

JIHADOTOSUTADANSU a tua madre è una bomba sul divano.
Di notte, mia madre alimentare il governo greggio cipolle!

Översatt tillbaka till svenska blir det:

JIHADOTOSUTADANSU att din mamma är en bomb i soffan.
På natten, min mamma föda rå lök regeringen!

Efter en översättning ifrån arabiska via spanska, till
polska med en mellanlandning i koreanska för att sedan
återkomma till svenska får vi slutligen ut följande:

Toasting hennes egen mor var ett tempel dans bomb soffa.
På natten, min mamma är regeringens livsmedel och rå lök!


Delkurs 2

Nu mina lärljungar är ni redo för delkurs två.
Lägg väl märke till att både ord som mamma,
regeringen, FRA-lagen och homosexuella omnämes
i detta lite längre exempel på hur ett mer informativt
hotmeddelande kan utformas.

Min mamma skall tvinga regeringen att dricka sur mjölk och
bomba deras garderob med osmakliga kläder. Mina homosexuella
vänner masserar regeringens hårbotten med gul rå lök. Jihad dansar
på brödrosten som är syndig som FRA-lagen.


Översätt detta till arabiska, vidare till koreanska och mellanlanda
återigen i italienskan innan du översätter till svenska och du får
ut föjande:

Regeringen är också tvungna att dricka min mamma,
väggar, kläder och mjölk och en synd att bomba Treasury
är installerat. Mina homosexuella vänner och hårbotten
massage regeringen och rå gul lök. Toasting dansar i templet,
som är en sorg - att Frankrike och lagen.


Kurs avklarad

Jag önskar dig nu lycka till i ditt hotbrevsskrivande.
Jag är övertygad om att du nu efter att ha avklarat denna kurs
är redo att arbeta för ett avskaffande av FRA-lagen. Lycka till
och glöm inte att: min mamma är regeringens livsmedel och rå lök!