lördag 31 januari 2009

Priset för förra årets arbete MOT jämställdhet går till:












Ibland tror jag att jag är medelålders. Jag märker att jag är bitter på Sverige och känner att min tilltro till staten är lägre än någonsin (förutom kanske precis vid EU-toppmötet i Göteborg). Hur kunde en statlig instans med ansvar att verka för jämställdhet döma ut Bara Brösts aktioner, med motiveringen att samhället inte är jämställt? Och hur kunde Västtrafik dissa en annons för att den handlade om homosexuella? De får årets pris, tillsammans med tidningen QX (men de är mer eller mindre stående).

Jag vet, det var ett tag sedan det hände nu, bägge sakerna. Det gör mig så ofattbart arg bara. Tack och lov att det är val snart så att man i alla fall kan få bidra till att rösta bort borgarna.

Tills dess tänker jag ägna mig åt vardagsrevolutioner och gatukonst. Ser du små queera utsmyckningar i spårvagnskurerna i stan kan det vara jag.

Inga kommentarer: