onsdag 24 juni 2009

Släpp tuttarna fria (or dont) det är sommar!

















Jag trodde det inte först men nu har det hänt. Fritidsnämnden i Malmö har under dagen beslutat att inte ha kränkande särbehandlingsregler på badhusen i Malmö längre. Släpp boobiesarna loss det är sommar! Eller låt bli, nu är det upp till dig. Äntligen. Läs mer i Sydsvenskan alla snippor, snoppar och genderfucks.

Det märkliga är att jag sitter här förvånad över att en svensk politisk instans har tagit ett beslut för jämställdhet. Men jag njuter nu istället i fulla drag av hur viktiga fotavtryck det där lilla gänget i Bara Bröst gjorde när de modigt satte igång diskussionerna genom sina aktioner. Jag vet hur rädda en del av er var när det här startade. Riktig civil olydnad, där man tar ansvar för sina handlingar, är ren dynamit och viktigt för att föra demokratin framåt. Eller i det här fallet, att upprätthålla den. Ni är helt otroligt bra!

Vi avslutar med det här peppande inlägget från Alexander Chamberland (som jag för övrigt "fick" den sköna bilden av) och en uppmaning om att även du går ut och tar stranden tillbaka. Det som inte skadar skall vara tillåtet, så enkelt skall det vara.

Inga kommentarer: