torsdag 19 mars 2009

Godnatt Jonas Gardell, Jakobstad och snusket.

Ibland tänker man skriva något mycket pinsamt och tömma ut precis alla känslor, men så gör man inte det därför att man vet att det inte finns några genvägar. Det hamnar i den privata dagboken, efter insikten om, att den som känslorna borde tömmas ut över är mig själv och ingen annan. Eller? Begränsar jag mig av just anledningen att jag inte är anonym här? Jag vet faktiskt inte säkert.

Istället kan man säga att Jonas Gardell skriver jäkligt bra saker på sin blogg. Tex det här inlägget.

"Vi borde bränna bort allt det som inte är vackert.
Eller åtminstone hoppas att ingen kommer på oss i vår fulhet.
"/J.G

Förövrigt skäms jag. Jag har gått omkring och haft Tingeling-låten ifrån årets melodifestival sjungandes som en kanin på cannabis inuti mitt huvud precis hela dagen. Kanske är det därför inte så märkligt att studentlitteraturen har förklarat krig emot mina ögon. Om fem timmar skall jag vakna och förbereda resten av min redovisning. Godnatt svenssons, kungafamiljen, de finska läsarna och alla helt vanliga queers.

Inga kommentarer: