söndag 29 mars 2009

Poly/Öppenrelation/Relationsanarki

Med anledning av inlägget nedan börjar det kännas mer och mer relevant att fundera på vad jag tror att jag trivs med för typer av relationer. Att det är nytt för mig att ha något annat än en sluten tvåpartsrelation gör att jag fumlar lite även i mina egna känslor. Teoretiskt sett köper jag väldigt många klassiska argument för relationsanarki och polyamouri. Att kärlek inte kan begränsas exempelvis. Däremot blir ju tiden i sig som man rimligtvis har att tillbringa med olika partners begränsad ju fler som ger sig in i leken.

Att jag från början registrerade mig på dejtingsajten happypancake var på grund av det lättsamt roliga i att testa hur väl jag och min kollektivpolare Nipples matchar i deras sökfunktion. Jag spanade givetvis in hur matchningen såg ut även vad gäller A (som dagen innan registrerat en egen användare). Efter det hade jag tänkt radera min sida direkt och jag hade därför också enbart fyllt i att jag sökte vänner.

Jag glömde dock att radera mig och när minnet av happypancake stund senare dök upp började tankarna vandra en smula. Det är kärlek, närhet, värme jag vill ha. Om verkligheten då är den, att det finns en helskön brud (A) som man delar sådant med, men som nu börjat spana efter någon annan/ytterligare, blir då inte det logiska konsekvensen att jag också bör söka? Just på grund av tidskonsekvensen. Just för att kunna nå upp till den där kvoten av kärlek närhet och värme? Jag har kvar min användare där på happypancake medan jag funderar vidare på det här.

Det kan tänkas dyka upp ett till inlägg när jag funderat mer på hur jag tror att det här med kärlek, livet, universum och allting fungerar.

Inga kommentarer: