fredag 21 december 2007

Fler queermedicinska lösningar

Igår var en svår dag. Jag grät i timmar.
Av så många skäl. Har jag försökt hela mig själv idag.
Med The Ark, Gloria Gaynorm, Mika och Priscilla.

Det fungerar för stunden. Det är dock inte bara jag som
drabbas av återkommande queersammanbrott just nu.
Nyss berättade C om hennes flatiga sammanbrott
på morgonbussen in till spårvagnsstaden.

En man nös och snöt sig. Hon fräste "är du en hund eller?"
argt åt honom. Chaufförens radioval skälldes
ljudligt på, "tror du att någon annan vill lyssna
på det där eller?". En liten man blev en "gubbjävel!".

Så, dagens lektion i medicin mot de återkommande
queersammanbrotten we are domeed to drabbas av
är: draga. Draga som om det gällde livet.


Det gjorde C. Hon kom fram till
skolan och vänner med lite äkta
queerskills som såg vad hon allra
mest behövde när de vänligt men
bestämt tryckte fast en
lösmustasch på henne.

Nu snart: jul på Liseberg.
Även det i obligatorisk mustasch.


Jag sitter och är fylld med ånger och rädsla och
MTV råkar givetvis spela it's too late to apologize.

Inga kommentarer: