söndag 2 mars 2008

Tito Beltran, Luuk och andra stjärnor













Först ett sms ifrån D.D på tébesök hos Hoelookingmans
operasnuskstjärna Tito Beltran. Men, vad gjorde hon där?

Senare dansar Luuk omkring ibland melodifestivalstjärnorna
och poängterar för en en av de yngre kvinnorna att
"du är bara en liten fjäril ju". Vi sätter kaffet i halsen
men är glada ändå, Groove och jag. Vi kan nämligen
strax konstatera att en av bakgrundsdansarna både är
rund och ser ut nästan precis som Daffyd, byns enda bög.

Allra sist ringer en helt annan stjärna ifrån en promenad
vid havet någonstans där stadsljuset inte döljer stjärnhimlen.
Och jag smälter igen. Som förut. Som mest hela tiden. Efter att
ha läst vad jag skrev den där gången höll hon om mig länge och
bad mig att sluta tro att det inte var besvarat. Väldigt få
definitionsord har använts sedan dess för att förklara. Inför
varandra. Inför andra. Men det gör inget och jag är förvånad
över hur bra många människor i närheten tar att de inte får
en färdig relationsdefinition. Heja världen!